İstanbul’un Metro Ağı Yeniden Şekillendi! Yeni Hatlar ve Duraklar Burada!

İstanbul'un kalabalık yapısı ve yoğun trafiği nedeniyle metro haritası güncellendi. Yeni hatlar ve duraklarla ilgili detayları keşfedin.

İstanbul’un Metro Ağı Yeniden Şekillendi! Yeni Hatlar ve Duraklar Burada!

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), son 5 yıl içerisinde kentin ulaşım sistemine çarpıcı bir müdahale gerçekleştirerek, daha önce durdurulmuş olan inşaat projelerini yeniden hayata geçirdi ve rekor sayıda yeni hattı hizmete sundu. Bu sayede İstanbul'un raylı sistem haritasında köklü bir değişim sağladı. Pandemi, derinleşen ekonomik sıkıntılar ve çeşitli siyasi engeller gibi zorluklara rağmen, İBB, uluslararası finans kuruluşlarından elde ettiği yaklaşık 2,5 milyar Avroluk dış finansman ve öz kaynakları ile "dünyada aynı anda en çok metro inşa eden şehir" unvanını kazanarak tarihi bir başarıya imza attı.

74ac6dba-6500-444d-8ca5-061b00f83cde.jpeg

2019'DA "BAŞLADIĞI" ENKAZ: DURDURULMUŞ ŞANTİYELER VE TERCİH EDİLMİŞ TÜNELLER

İBB yönetimi, 2019 yılında göreve geldiğinde, İstanbul'da toplamda 140,9 kilometre uzunluğunda 12 raylı sistem hattı projesi devraldı. Ancak gerçek şu ki, bu projelerin 103 kilometrelik devasa bölümü tamamen durdurulmuş durumdaydı. Birçok şantiyede terkedilmiş yapılar ve çevresinde tehlikeli dev çukurlar bulunması, İstanbullular için büyük bir sıkıntıya yol açmıştı.

5716f4d7-98e8-4ef0-be9c-596c69ea29c8.jpeg

ULUSLARARASI BİR REKOR: 5 YILDA 87 KİLOMETRE YENİ HAT HİZMETE SUNULDU!

2019 sonrasında, durdurulmuş olan bu şantiyeler tek tek yeniden faaliyete geçirildi. İBB, Mart 2024 tarihine kadar kendi kaynaklarıyla toplamda 65,1 kilometre uzunluğunda raylı sistem hattını ve 62 yeni istasyonu tamamlayarak İstanbulluların kullanımına sundu. Ayrıca, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından tamamlanan, fakat tüm maliyetleri ve araçları İBB tarafından karşılanan 3 metro hattının işletmesi de devralındı.

Bu başarı sayesinde, tüm zorluklara rağmen 5 yıldan daha kısa bir sürede İstanbul'a toplamda 87,1 kilometre yeni hat kazandırılmış oldu. Böylece İstanbul'daki kent içi raylı sistemin toplam uzunluğu 380,7 kilometreye ulaştı.

d9d9c9aa-bd73-42ea-8c25-c7131ac588cb.jpeg

ENGELLERE RAĞMEN DEVAM: MERKEZİ ONAY BEKLEYEN "İNAT" PROJELERİ

İBB'nin bu önemli adımına rağmen, milyonlarca İstanbullunun beklediği bazı anahtar projeler merkezi hükümetin yatırım programına eklenmeyi hala başaramadı.

Sefaköy–Beylikdüzü–TÜYAP Metro Hattı: Batı İstanbul'un trafik sorununu sona erdirecek bu büyük proje için tam 6 kez başvuru yapılmış olmasına rağmen Kamu Yatırım Programı'na dahil edilmedi.

Eyüpsultan–Bayrampaşa Tramvay Hattı: 5 kez başvuru sonrasında onay alınamadığında, İBB bu hattın yapımına öz kaynakları ile "inadına" Mart 2024’te başladı.

Yenidoğan–Söğütlüçeşme Metro Hattı: 2017 yılında ihalesi yapılmış olmasına rağmen, hala yatırım onayı bekliyor.

Üsküdar–Kadıköy–Maltepe Tramvay Hattı: Anadolu Yakası'nın ilk cadde tramvayı olacak olan bu hat için de 2025 Mayıs ayında başvuru yapıldı.

03f6021d-a6d5-4794-9ca0-146ea472e74e.jpeg

METRO DAHA FAZLASI: İSTASYONLAR YAŞAM ALANINA DÖNÜŞTÜ

Yeni dönemde İBB, metro istasyonlarını sadece ulaşım noktaları olmaktan çıkararak, Kent Lokantaları, kreşler ve Yenilikçi Fikirler Merkezleri gibi unsurlarla bu alanları sosyal yaşam alanlarına dönüştürdü.

254d1cc9-eb31-4bb9-9bc6-be3ac608c8ab.jpeg

7 YENİ HATTA İNŞAAT DEVAM EDİYOR, GÖZLER YENİ ONAYLARDA

Şu anda 7 farklı hatta inşaat çalışmaları tüm hızıyla sürerken, İBB yönetimi kentin ulaşım ağını genişletme hedefine bağlı kalmaya devam ediyor. Uzun zamandır bekleyen projelere merkezi hükümetten onay çıkması halinde, İstanbul'un "demir ağlarla örülmesi" süreci daha da hızlanacak. İBB'nin bu beş yıllık performansı, tüm engellere rağmen doğru finansal planlama ve kararlılıkla başarılabileceklerin güçlü bir örneği olarak İstanbulluların takdirini kazanıyor.

482dca2e-f444-4c57-89b8-fa602fde4424.jpeg

86f980ea-86ed-4050-b28c-7e76801f62ca.jpeg

baaf283d-d20a-432f-9a48-a592b9334fe0.jpeg

96bf18b5-ba65-480e-aa2e-50bb90f3aed0.jpeg

6d4cd9f6-df0d-498e-8410-759274b6ff33.jpeg